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Case 39 by C. Alvart (2009)
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Village of the damned meets Carrie meets The exorcist meets Joe Dante's episode of The twilight zone movie... with a Young Sherlock Holmes' twist where hallucinations kill... The worst part of this is that it's just a movie; "real life" is way more incredibly spooky and out of control; in "real life" you don't have to face the single particular mysterious case -well, it's up to you- but the same kind of "reality" in which your "movie" is set; billion cases, if you like.
Or no cases at all, if you can bear it. It's up to you, either.
Or no cases at all, if you can bear it. It's up to you, either.
Life is so much subtle.
Because you'll never be supposed to face this:
(not even in the last minute of your own movie) but always and only this:
and this:
Then if you ask yourself "could I be the victim or the monster in this movie", the answer is the greatest thing that you could ever get from this flick. Or any other.
And if people should know (or even suspect) what's "real", beyond what we're handling here, in this wor(l)d, not only there would be no movies like this one around, but there would be no audience to see them, either. Hence, let's treat this Case (mostly like any other prior) 39 as the pretty little harmless scary movie it seems to be.
Con la Zellweger
che sembra sempre essersi appena alzata dal letto per andare sul set, e una trovata del mio Monsters (1985) che si aggiunge alle innumerevoli trovate dei "miei film" del millennio scorso utilizzate nel frattempo dall' industria multimediale. Questa volta si tratta dell vespe (hornets) che fuoriescono da un tizio:
se non altro, nella mia poetica visione il loro nido era nel cuore del protagonista, e pertanto era di lì che uscivano... Ma, come ben sappiamo, la falsa cultura moderna vuole che sia il cervello a comandare, e la loro rilocazione viene di conseguenza; in questo modo almeno una parte della mia antica trovata rimane intatta =)
La cosa più impressionante di Case 39 resta comunque questo Ian McShane
che sembra Rufus Sewell a settant'anni, e per tutto il tempo ho creduto di vedere un attore incredibilmente invecchiato nell'arco di un decennio. Buon per lui, non è così.
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